Termoizolacja

VanElastic

Izolacja z folii aluminiowej VanElastic przeznaczona jest do układów z silnikami diesla, gdzie temperatury w układzie wydechowym nie przekraczają 550°C. Elementy wydechu izoluje się taśmą z folii aluminiowej (która stanowi ekran termiczny), połączonej z włóknem szklanym (stanowiącym izolator termiczny). Dwie lub trzy warstwy tej taśmy wystarczą by znacznie obniżyć temperaturę na zewnątrz układu wydechowego. Izolację zabezpiecza się elastomerem, który wulkanizuje się po rozgrzaniu wydechu.


 

VanMaterial

Mata termiczna VanMaterial oferowana przez firmę Vanstar przeznaczona jest do stosowania na produktach, które osiągają temperatury rzędu 900°C. Mogą to być zarówno rury wydechowe jaki i tłumiki, katalizatory czy też filtry cząstek stałych. Izolacja VanMaterial jest indywidualnie dobierana do danego elementu przez co jej spasowanie jest idealne.


 

VanInox

Izolacja VanInox złożona jest z folii nierdzewnej (na zewnątrz) i włókna szklanego (w środku). Stosowana jest ona w elementach układu wydechowego, których temperatura pracy jest zbliżona do 1000°C. Taka charakterystyka pracy uzyskiwana jest przeważnie w najnowocześniejszych silnikach spełniających normy emisji spalin EURO 5, 6 lub zasilanych paliwem gazowym – CNG. Ze względu na swój skład chemiczny oraz specjalny proces wytwarzania izolacja VanInox wykazuje znakomitą odporność na ciągłe temperatury rzędu 1000°C oraz chwilowe temperatury do 1600°C.